Integracja sensoryczna

Uważność

Pełne angażowanie w proces terapeutyczny.

Relacja

Stworzenie  więzi, w której dziecko jest bezpieczne, dostrzeżone, ukojone i pewne 

Komunikacja

Charakteryzująca się responsywnością, zauważaniem i akceptowaniem uczuć oraz emocji dziecka.

Integracja sensoryczna to proces odbioru i analizy bodźców dostarczanych z otoczenia zewnętrznego: wzrok, słuch, węch, smak, dotyk) oraz wewnętrznego: równowaga i czucie głębokie) przez mózg.

Pierwsze lata życia dziecka to najistotniejsze momenty na zdobywanie doświadczeń z otaczającego świata za pomocą różnych zmysłów.

Jeśli zmysły funkcjonują prawidłowo – dziecko rozwija się harmonijnie.

Problemy w przetwarzaniu bodźców z otoczenia prowadzą do deficytów  w rozwoju motorycznym, poznawczym, emocjonalnym i społecznym.

Terapia integracji sensorycznej to dostarczenie odpowiedniej ilości bodźców podczas ruchu. Terapia pomaga w zintegrowany sposób usprawnić  funkcjonowanie mózgu, wzmacniając procesy nerwowe i połączyć je z prawidłowym odbieraniem bodźców zmysłowych.

Zapraszamy na diagnozę i terapię procesów integracji sensorycznej do Kids Care. 

Częste symptomy zaburzeń integracji sensorycznej objawiają się :

-nadreaktywnością albo obniżoną reakcją na bodźce
– problemami z koncentracją uwagi
– trudnościami z  koordynacją ruchową
– trudnościami w zachowaniu.

Zaburzenia  integracji sensorycznej wpływają na proces uczenia się oraz zachowanie dziecka , jak również na jego rozwój społeczno-emocjonalny.

Jakie zachowania dziecka mogą wskazywać na zaburzenia integracji sensorycznej?

– Twoje dziecko  jest płaczliwe i ma kłopoty z zaśnięciem
– ma trudności z samodzielnym piciem, żuciem i przełykaniem pokarmów (preferuje dania papkowate),
– źle toleruje wykonywanie przy nim czynności pielęgnacyjnych i higienicznych, takich jak: obcinanie włosów, paznokci, mycie twarzy, zębów, smarowanie kremem, czesanie, czyszczenie nosa, uszu itp.
– wiele czynności samoobsługowych wykonuje z trudem, powoli
– ma problemy z samodzielnym myciem się, ubieraniem, zwłaszcza zapinaniem guzików i sznurowaniem butów,
– ma słabą równowagę: potyka się i upada częściej niż rówieśnicy, prawie zawsze ma jakiś siniak czy zadrapanie,
– podczas dłuższego siedzenia ma trudności z utrzymaniem głowy w pozycji pionowej, podpiera ją ręką, kładzie się na stoliku
– jest nadruchliwe, nie może usiedzieć/ustać w jednym miejscu,
– trudno się koncentruje, a łatwo rozprasza,
– jest impulsywne, nadwrażliwe emocjonalnie, często się obraża,
– bywa uparte,
– wolniej niż rówieśnicy  uczy się jazdy na rowerze czy pływania
– często wpada na różne meble i niezauważa przedmiotów
– nie lubi się przytulać
– biega, podskakuje i jest w ciągłym ruchu
– jest niepewny w nowym miejscu
– ma problem z dominacją jednej ręki
– ma kłopoty z cięciem nożyczkami
– szybko się męczy,
– nie lubi kręcić się na karuzeli
– uwielbia huśtawki i lubi bujać się bardzo wysoko
(Materiał przygotowany na podst materiałów  pstis , dr Marta Wiśniewska )

Skontaktuj się z nami

W celu umówienia wizyty prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

Agnieszka Stefaniak-Szołyga tel. 600 923 353