Specyfika wsparcia dziecka z autyzmem

Uważność

Pełne angażowanie w proces terapeutyczny.

Relacja

Stworzenie  więzi, w której dziecko jest bezpieczne, dostrzeżone, ukojone i pewne.

Komunikacja

Charakteryzująca się responsywnością, zauważaniem i akceptowaniem uczuć oraz emocji dziecka.

Specyfika wsparcia dziecka z autyzmem 
w przedszkolu i szkole.

Szkolenie stacjonarne

Szkolenie dla specjalistów (logopedów, psychologów, pedagogów, terapeutów SI), którzy w swej praktyce spotykają̨ się̨ z dziećmi na różnym poziomie funkcjonowania oraz możliwości komunikacyjnych.

Prowadząca:

Joanna Pałasz– logopeda kliniczny terapii wczesnodziecięcej, pedagog. Specjalizuje się w terapii małych dzieci z zaburzeniami komunikacji i rozwoju języka, diagnosta dzieci z ASD. Pasjonatka pracy Małym Dzieckiem z trudnościami
w komunikacji z wykorzystaniem zabawy.

Wieloletni wykładowca akademicki (AM Wrocław, UP Kraków, ,APS Warszawa) Współinicjatorka ogólnopolskiej akcji logopedów „272 – Dwa słowa na dwa lata to o dwieście słów za mało”.

Bierze czynny udział jako prelegentka w konferencjach dotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu.

Dzieli się wiedzą podczas szkoleń dla specjalistów, studentów, a także rodziców.

Autorka książki „Zabawy na start. Program terapii małego dziecka z ASD” oraz Zaczytanek – serii książeczek dla małych dzieci.

Termin
11.02.2024

9.15-16.45

Kwota: 600 zł

Program szkolenia:

1. Wprowadzenie do Autyzmu Spektrum: Omówienie podstawowych informacji na temat ASD -na czym może polegać różnorodność? 

2. Zrozumienie indywidualnych potrzeb: Zapoznanie się z różnymi profilami dzieci
z ASD, aby lepiej zrozumieć ich unikalne potrzeby edukacyjne, komunikacyjne
i społeczne.

3. Echolalia – jak sprawić, by służyła komunikacji? Praktyczne rozwiązania. 

4. Praktyczne podejście do nauczania: Udostępnienie strategii i technik nauczania, które uwzględniają różnorodne style uczenia się i preferencje sensoryczne dzieci z ASD.

5. Równowaga, dobrostan – jak łatwo zaburzyć, a jak można wyrównać? 

6. Komunikacja i społeczność: Omówienie metod wspierających rozwijanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz umiejętności społecznych u dzieci z ASD. 

8. Zachowania tzw trudne.

9. Współpraca z rodzicami: Znaczenie i strategie współpracy z rodzicami dziecka z ASD w celu zapewnienia spójnego wsparcia zarówno w szkole, jak i w domu. 

Ograniczona ilość miejsc .

Nr konta :

Zrelacjonujmy 97 1090 2590 0000 0001 5530 6212

Uczestnik  przed terminem szkolenia otrzyma  e-maila z informacjami dotyczącymi miejsca szkolenia. 
W razie wątpliwości oraz pytań zachęcam do kontaktu: agnieszkastefaniakszolyga@gmail.com
Tel . 600-923-353 

Poznaj naszą ofertę szkoleń

Skontaktuj się z nami

W celu umówienia wizyty prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.

Agnieszka Stefaniak-Szołyga tel. 600 923 353