Specyfika wsparcia dziecka z autyzmem
Uważność
Pełne angażowanie w proces terapeutyczny.
Relacja
Stworzenie więzi, w której dziecko jest bezpieczne, dostrzeżone, ukojone i pewne.
Komunikacja
Charakteryzująca się responsywnością, zauważaniem i akceptowaniem uczuć oraz emocji dziecka.
Specyfika wsparcia dziecka z autyzmem w przedszkolu i szkole.
Szkolenie stacjonarne
Szkolenie dla specjalistów (logopedów, psychologów, pedagogów, terapeutów SI), którzy w swej praktyce spotykają̨ się̨ z dziećmi na różnym poziomie funkcjonowania oraz możliwości komunikacyjnych.
Prowadząca:
Joanna Pałasz– logopeda kliniczny terapii wczesnodziecięcej, pedagog. Specjalizuje się w terapii małych dzieci z zaburzeniami komunikacji i rozwoju języka, diagnosta dzieci z ASD. Pasjonatka pracy Małym Dzieckiem z trudnościami
w komunikacji z wykorzystaniem zabawy.
Wieloletni wykładowca akademicki (AM Wrocław, UP Kraków, ,APS Warszawa) Współinicjatorka ogólnopolskiej akcji logopedów „272 – Dwa słowa na dwa lata to o dwieście słów za mało”.
Bierze czynny udział jako prelegentka w konferencjach dotyczących zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Dzieli się wiedzą podczas szkoleń dla specjalistów, studentów, a także rodziców.
Autorka książki „Zabawy na start. Program terapii małego dziecka z ASD” oraz Zaczytanek – serii książeczek dla małych dzieci.
Termin
11.02.2024
9.15-16.45
Kwota: 600 zł
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do Autyzmu Spektrum: Omówienie podstawowych informacji na temat ASD -na czym może polegać różnorodność?
2. Zrozumienie indywidualnych potrzeb: Zapoznanie się z różnymi profilami dzieci
z ASD, aby lepiej zrozumieć ich unikalne potrzeby edukacyjne, komunikacyjne
i społeczne.
3. Echolalia – jak sprawić, by służyła komunikacji? Praktyczne rozwiązania.
4. Praktyczne podejście do nauczania: Udostępnienie strategii i technik nauczania, które uwzględniają różnorodne style uczenia się i preferencje sensoryczne dzieci z ASD.
5. Równowaga, dobrostan – jak łatwo zaburzyć, a jak można wyrównać?
6. Komunikacja i społeczność: Omówienie metod wspierających rozwijanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz umiejętności społecznych u dzieci z ASD.
8. Zachowania tzw trudne.
9. Współpraca z rodzicami: Znaczenie i strategie współpracy z rodzicami dziecka z ASD w celu zapewnienia spójnego wsparcia zarówno w szkole, jak i w domu.
Ograniczona ilość miejsc .
Nr konta :
Zrelacjonujmy 97 1090 2590 0000 0001 5530 6212
Poznaj naszą ofertę szkoleń
Skontaktuj się z nami
W celu umówienia wizyty prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Agnieszka Stefaniak-Szołyga tel. 600 923 353