Stworzenie więzi, w której dziecko jest bezpieczne, dostrzeżone, ukojone i pewne
Komunikacja
Charakteryzująca się responsywnością, zauważaniem i akceptowaniem uczuć oraz emocji dziecka.
Trening umiejętności społecznych kierowany jest do dzieci od 4. roku życia. Przed utworzeniem grupy rodzice zapraszani są na indywidualną konsultację ( również telefoniczną) w celu określenia wyzwań rozwojowych, z jakimi dziecko ma trudności. W ten sposób program terapii jest dostosowany do potrzeb konkretnej grupy.
W naszym gabinecie zależy nam na pracy nad konkretnymi umiejętnościami, bez nadmiernego przywiązywania się do uzyskanej „etykietki”, bądź wcześniejszej otrzymanej diagnozy dziecka.
Zajęcia skierowane są do dzieci:
mających trudność w nawiązaniu i utrzymaniu relacji,
z trudnościami w przestrzeganiu norm społecznych,
z trudnością adaptacji do nowych sytuacji,
z Zespołem Aspergera i autyzmem – zarówno dla chłopców, jak i dziewczynek,
dzieci nieśmiałych.
Trening umiejętności społecznych to tak na prawdę nabywanie i ćwiczenie umiejętności społecznych. Duży nacisk podczas zajęć kładziemy na rozwój emocjonalny dziecka -rozróżnianie, identyfikowanie i radzenie sobie z emocjami w sposób akceptowany społecznie.
Podczas zajęć dzieci uczą się:
współpracy z rówieśnikami,czekania na swoją kolej,
radzenia sobie z niepowodzeniami i reagowania w sytuacji porażki,
respektowania zasad i norm społecznych,
odczytywania niewerbalnych komunikatów,
zdolności osiągania kompromisu.
Ważnym aspektem zajęć jest niezmienność grupy. Podjęcie decyzji o uczęszczaniu na zajęcia wiąże się z zrealizowaniem głównego założenia- współpracy z stałej grupie przez cały semestr. W ten sposób dzieci na dobrze znanej sobie grupie mogą trenować i weryfikować jak na ich zachowania reagują rówieśnicy.
Skontaktuj się z nami
W celu umówienia wizyty prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności